УКРал - в тюрьму!

Главная » 2012 » Июль » 4 » Скільки насправді коштує нам вертоліт Януковича
14:53
Скільки насправді коштує нам вертоліт Януковича

Завдяки «вишці Бойка» вдалось дізнатись, що використання пафосного вертольота Agusta, яким вже другий рік за кошти держбюджету літає Віктор Янукович, коштує щонайменше 16 мільйонів на рік. І це лише одного з двох президентських гвинтокрилів.

Усі знають, що президент літає недешевим вертольотом Agusta AW139. Багато хто чув, що минулого року Держуправління справами президента орендувала цей вертоліт у фірми, близької до сім’ї Януковича, за 7,50 млн грн. Цього року вартість оренди вже двох італійських гвинтокрилів коштує 6,50 млн грн., однак тендер провели значно пізніше, а відтак орендна плата йде за меншу кількість місяців. Можливо хтось запам’ятав, що цього року ДУСя також виділила на вертолітні польоти президента 18,31 млн грн. Однак і в цьому випадку немає ясності, скільки коштує народу Agusta, оскільки в авіапарку ДУСі є ще й два вертольоти Мі-8МТВ-1.

Порівняльну базу подарував «Чорноморнафтогаз», який продовжує відкривати таємниці «вишки Бойка».

Рік тому «нафтогазівці», виправдовуючи зростання ціни бурової установки з $250 млн у виробника до $400 млн в Україні, клялись, що «дельта» пояснюється якимсь додатковим обладнанням. У тому числі й вертольотами, яких в специфікації закупівлі насправді не було.

Це викликало неабиякий скандал. Дійшло до того, що взимку британська фірма-продавець «Highway investment processing LLP» почала процедуру самоліквідації. Однак англійська прокуратура зупинила самознищення «прокладки» для провадження слідчих дій. Це змусило «Нафтогаз» і Міненерго шукати прикриття. Знайшли підмогу у вигляді листа від американської фірми «Halliburton», яка підтверджувала, що майже $400 мільйонів – це нормальна ціна за СПБУ «Петро Годованець», яку на той час уже всі знали як «вишку Бойко». Разом з тим, виправдального листа від янкі треба було підкріплювати якимись аргументами. Тому мусили з’явитись анонсовані вертольоти, які за твердженням «Чорноморнафтогазу» були прописані в якихось таємних додатках IV-V до Контракту № 221 від 29.03.2011.

З’явився один. Поки що. Другий чекають колись потім.

Те, що з’явився перший вертоліт стало відомо з тендеру на його страхування. До речі, це теж симпатична історія, як енергетична вертикаль Юрія Бойка прямим текстом послала угрупування Ріната Ахметова. Його страхова компанія «АСКА» вирішила втрутитись в страховий тендер «ЧНФ», запропонувавши застрахувати вертоліт за 2,5 млн грн. на рік, тоді як «Київський страховий дім» та «Гарант-Система»  хотіли понад 4 млн грн., що за даними «Наших Грошей» якраз і потрапляло в заплановану «Чорноморнафтогазом» суму 4,5 млн грн. З донецьким «бєзпрєдєлом» поборолись традиційно: ахметівську фірму викинули з тендеру через відсутність «інформації про загальний стаж роботи на ринку страхових послуг» та інші претензії такого ж роду.

За цими розборками спливав час. Тим часом установка приплила в Україну, до неї треба літати вертольотом, йому потрібна страховка. Відтак з «Гарант-сервісом» уклали угоду на тримісячну страховку вартістю 630 тис грн. (це близько 2,5 млн грн. на рік, як і пропонували знешкоджені «ахметівці»).

І саме з документів страхових тендерів ми зібрали докупи дані про вартість  президентського вертольоту. Річ у тім, що «Чорноморнафтогаз» обзавівся не абичим, а вертольотом Аgusta АW139. Апарат саме цієї марки обслуговує і Віктора Януковича.

Звісно, ми в жодному випадку не припускаємо, що Юрій Бойко дозволив би рядовим буровикам гайсати в море вертольотом з коштовним шкіряним салоном, плазмовими телевізорами, аудіосистемою та клімат-контролем, як у Лідера. Тому будемо вважати, що ціна на «нафтогазівську» Аgusta для пролетаріату менша від президентської версії.

Отже 12-місний шеститонний дводвигунний Аgusta АW139, який може літати навіть за відмови одного з двигунів, коштував «Чорноморнафтогазу» $13,4 млн. Примітний факт, ціну вертольоту визначили лише в квітні 2012 року додатковою угодою до контракту річної давності, коли літальний апарат терміново знадобився в Україні як наочне уособлення Додаткового-Обладання-Яке-Має-Все-Пояснити.

Беремо ціни на обслуговування вертольоту «Чорноморнафтогазу» за базові. Від себе додамо ринкову вартість авіаційного палива близько 14 грн./л та розхід палива вертольота Аgusta АW139 у розмірі 280 л на годину.

Підтримання льотної придатності вертольота 0,5 млн грн. на місяць
Вартість однієї льотної години без врахування пального 10,8 тис грн.
Вартість палива на одну годину польоту 4 тис грн.
Один вертольотовиліт (злет і посадка) 2 тис грн.

Припустимо, що Янукович раз на три дні підіймається в повітря вертольотом  на годину.  Відстань від Міжгір’я до вул. Банкова в Києві – 20 км по прямій, яку такий вертоліт може подолати за чотири хвилини на швидкості 300 км/год. Від Межигір’я до аеропорту «Бориспіль» – 59 км, або 10 хвилин льоту.

При десяти годинних вильотах місячні видатки на Аgusta становлять:  500 000 (обслуговування) + 108 000 (льотний час без пального) + 40 000 (пальне) + 40 000 (двадцять вертольотовилітів при десяти польотах туди і назад) + 625 000 (місячна оренда в цінах 2011 р.) = 1 313 000 грн.

Це майже 16 млн грн. на рік. За один з двох вертольотів президента. З наших кишень.

Хоча для Януковича це дрібниці. Адже він записав у своїй декларації про доходи письменницький гонорар від донецького видавництва у розмірі 16 мільйонів. У тій же декларації Янукович повідомив про свій єдиний благодійний внесок за весь 2011 рік – 120 тисяч гривень дитячому будинку «Багатодітна сімя Михайла Жара». Це в 140 разів менше від гонорару. І від вартості вертолітних трансферів президента.

 Юрій Ніколов, «Наші Гроші»

Просмотров: 899 | Добавил: AdvoKat | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: