Чиновники МОЗ 3 серпня провели переговори з представниками
громадських організацій, що борються зі СНІДом, дистриб`юторами і
виробниками медичних препаратів.
Приводом для переговорів став лист від 31 липня, в якому представники
Всеукраїнської мережі людей, що живуть з ВІЛ, Міжнародного альянсу з
ВІЛ/СНІД в Україні, коаліції ВІЛ-сервісних організацій та фонду
"Відродження" зажадали переглянути результати тендеру, згідно з яким МОЗ
закупить антиретровірусні препарати за завищеними цінами, пише "Комерсант-Україна".
"Загальна вартість закупівлі становить 184 млн гривень (без
урахування ПДВ), але ціни, за якими міністерство збирається купити ліки,
в середньому на 22% (38 млн гривень) перевищують звичайні
закупівельні", - говориться в листі.
Як пояснив голова однієї з громадських організацій, що захищає права
громадян, інфікованих ВІЛ, туберкульозом та гепатитом, Дмитро Шерембей,
на різницю, що утворилася в ціні додаткове лікування могли б отримати
близько 20 тис ВІЛ-інфікованих.
Слід зазначити, що в 2012 році закупівлі МОЗ покривають близько 40% потреби в антиретровірусних препаратах.
Інше закуповують неурядові організації та Глобальний фонд з боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією.
Всього на офіційному обліку в Україні перебуває більше 120 тис ВІЛ-інфікованих.
У МОЗ повідомили, що ціни на препарати, відібрані в результаті
тендеру, є найбільш низькими на ринку: "На жаль, не всі препарати
представлені українськими компаніями. Близько 60% необхідних ліків
продаються через дистриб'юторів. Працювати через посередника - це
політика великих міжнародних компаній, тому що їм невигідно виходити на
український ринок безпосередньо".
Заступник міністра охорони здоров'я Раїса Моїсеєнко також пояснила,
що дистриб`ютор, який продає препарат міністерству, закладає в його
вартість додаткові витрати, пов'язані, наприклад, з реєстрацією в
Україні, розфасовкою в національну упаковку, проходженням контролю
якості, забезпеченням маркетингу.
"Громадські організації працюють напряму з виробниками, що продають
їм ліки за нульовими ставками без всяких накруток", - додала вона.
Аргументи МОЗ здивували деяких учасників ринку.
"Дистриб`ютори встановлюють завищені ціни, тому що хочуть заробити.
Це гонка за надприбутками. Який може бути маркетинг для
антиретровірусних препаратів? Це ж не аспірин, який продається в
аптеках, і його треба рекламувати!" - заявила директор київського
підрозділу дистриб'юторської компанії "БаДМ" Ольга Лемець.
Проте в МОЗ підкреслили, що за законом про тендерні закупівлі
переглянути процедуру вже не можна, а договори будуть підписані на цьому
тижні. ЕП
|