Не збираються продавати свій голос 83% виборців, але 11,5% готові продати свій голос на виборах до парламенту.
Про це свідчить загальнонаціональне дослідження, проведене Фондом
"Демократичні ініціативи" і Київським міжнародним інститутом соціології
(КМІС) із 18 вересня до 4 жовтня.
Ще в квітні незгодних продати свій голос було менше - 73%.
Тепер 1,5% готові продати свій голос за будь-яку суму, 5,2% – якщо
сума влаштовуватиме, 4,6% – якщо заплатить той кандидат чи партія, за
яку у будь-якому разі збиралися голосувати.
Ті, хто виявився готовим продати свій голос за гроші, у більшості не змогли визначити, за яку саме суму.
Однозначно засуджують продаж голосів 53% громадян, ще 32%
респондентів загалом ставляться до цього негативно, але з розумінням –
"усякі у людей бувають ситуації", а 10% ставляться до продажу голосів
позитивно, як до "способу людям дещо заробити".
Чим молодші респонденти, тим більше серед них готових продати голос
(16% серед наймолодших, віком до 30 років, і 8% серед найстарших, віком
понад 60 років) і тим дорожче вони схильні очікувати за свій голос
(понад 500 гривень – 32% серед молодих, готових продати свій голос і 15%
серед найстарших).
Майже 10% населення зазначили, що на їхніх округах кандидати
роздавали продуктові пайки та інші подарунки. Особливо виділяється
столиця, де 40% киян зазначили, що такі "подарунки" від кандидатів мали
місце.
Ставляться до цього позитивно і готові проголосувати за такого
кандидата 5.5% населення (найбільше серед Партії регіонів – 9%), ще 32%
ставляться до цього нейтрально – допомогу візьмуть, але на їхнє
голосування це не вплине.
Однак 53% респондентів ставляться до подібної "допомоги" негативно,
розцінюючи це як підкуп. Ці виборці і допомогу не візьмуть, і за цього
кандидата не голосуватимуть.
*Усього було опитано 2043 респонденти. Похибка вибірки не перевищує 2.2%.
"Українська правда"
|